Στην υπογραφή κοινού σχεδίου δράσης για τη διευκόλυνση των εμπορικών τους συναλλαγών προχώρησαν η Τουρκία και η Σαουδική Αραβία, στο περιθώριο της Συνόδου του Συμβουλίου του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων (ΠΟΤ) που διεξήχθη στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του τουρκικού Υπουργείου Εμπορίου, η συμφωνία επισφραγίστηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης του Τούρκου Υφυπουργού Εμπορίου, Σεζάι Ουτσάρμακ, με τον διοικητή της Αρχής Ζακάτ, Φόρων και Τελωνείων της Σαουδικής Αραβίας, Σουχάιλ Αμπνάμι. Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης προβλέπει την επιτάχυνση των διαδικασιών για την αμοιβαία αναγνώριση των προγραμμάτων Εξουσιοδοτημένων Οικονομικών Φορέων (AEO) μεταξύ των δύο χωρών.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών, οι δύο πλευρές εξέτασαν τις προοπτικές ανάπτυξης των οδικών διαδρόμων διαμετακόμισης που συνδέουν την Τουρκία με την περιοχή του Κόλπου, την αποτελεσματική εφαρμογή του συστήματος διεθνών οδικών μεταφορών (TIR), καθώς και τη γενικότερη τόνωση του διμερούς και περιφερειακού εμπορίου.
Η Σύνοδος του ΠΟΤ, στην οποία συμμετείχαν επικεφαλής τελωνειακών διοικήσεων από 187 χώρες-μέλη και εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών, επικεντρώθηκε σε τεχνικά και θεσμικά ζητήματα, όπως το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου, η διαχείριση τελωνείων βάσει δεδομένων, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ασφάλεια των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο περιθώριο της συνόδου, ο Τούρκος Υφυπουργός πραγματοποίησε επίσης σειρά διμερών συναντήσεων με ομολόγους του από τις τελωνειακές διοικήσεις του Αζερμπαϊτζάν, της Βουλγαρίας, της Ουγγαρίας, του Ουζμπεκιστάν, του Καζακστάν, των Μαλδιβών, της Συρίας, της Γεωργίας, του Κοσσυφοπεδίου, της Κιργιζίας και του Ιράν, με αντικείμενο τη συζήτηση των διμερών τους σχέσεων.