Σχολεία: «Μάθημα ηθικής» από το επόμενο έτος για τους μαθητές που απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά

 
σχολειο

Ενημερώθηκε: 01/12/25 - 10:53

Μάθημα ηθικής από το επόμενο σχολικό έτος για τους μαθητές που απαλλάσσονται από τα ΘρησκευτικάΑπό το σχολικό έτος 2026-2027, οι μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών θα παρακολουθούν μάθημα Ηθικής. Το νέο πρόγραμμα σπουδών έχει ήδη δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θα εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις όπου διδάσκονται Θρησκευτικά, από τα μέσα του Δημοτικού μέχρι και την τρίτη Λυκείου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Σπύρο Δουκάκη, ο οποίος καλεσμένος στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΙΣ του ΕΡΤnews, η ηθική θα διδάσκεται ως μέρος της σχολικής εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με εργαστήρια δεξιοτήτων, δράσεις ενεργού πολίτη και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως κοινωνική και πολιτική αγωγή και ιστορία. Το μάθημα δεν περιορίζεται στη διδασκαλία φιλοσόφων, αλλά εστιάζει σε ηθικές διαστάσεις καθημερινών ζητημάτων.

Επιπλέον, ο κ Δουκάκης αναφέρθηκε και σε άλλα ζητήματα της σχολικής εκπαίδευσης, όπως και στην έκθεση της PISA, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα παρουσιάζει χαμηλές επιδόσεις σε βασικούς δείκτες: 47% αποτυχία στα μαθηματικά, 30% στην ανάγνωση και 28% στις φυσικές επιστήμες. Παράλληλα, η χώρα διακρίνεται για τη σχεδόν μηδενική σχολική διαρροή, κάτι μοναδικό στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον Δουκάκη, τα προβλήματα οφείλονται κυρίως σε απαρχαιωμένα προγράμματα σπουδών και έλλειψη σύγχρονων εκπαιδευτικών υλικών. Οι προσπάθειες βελτίωσης περιλαμβάνουν:

  • Νέα σχολικά βιβλία και λογοτεχνικά έργα.
  • Ειδικές πλατφόρμες με θέματα τύπου PISA.
  • Τράπεζες θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στην Α’ Λυκείου.
  • Διαδραστικά συστήματα μάθησης στην τάξη.
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών πάνω στα νέα προγράμματα σπουδών.

Παρά τις μεταρρυθμίσεις, εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, όπως η ορθογραφία στο Δημοτικό και η ελλιπής προετοιμασία των μαθητών για τα πανεπιστημιακά μαθήματα. Το ΙΕΠ και το Υπουργείο εστιάζουν στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών.

Τέλος, με αφορμή την υπόθεση της καθηγήτριας που κατήγγειλε τον 6χρονο μαθητή, τονίστηκε ότι οι αξιολογήσεις εκπαιδευτικών βελτιώνονται σταδιακά, αν και η εφαρμογή τους στην πράξη συχνά αντιμετωπίζει αντιδράσεις, ενώ συνεχίζονται οι διοικητικές διαδικασίες για περιστατικά εκπαιδευτικών που αρνούνται αξιολόγηση ή δεν ακολουθούν τα προβλεπόμενα μέτρα.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ