Τσίπρας: Η διασύνδεση Κίνας-Ευρώπης περνάει από την Ελλάδα

 
Τσίπρας: Η διασύνδεση Κίνας-Ευρώπης περνάει από την Ελλάδα

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi

Ενημερώθηκε: 02/07/16 - 20:46

«Άξονας και κορμός της ελληνοκινεζικής συνεργασίας είναι το λιμάνι του Πειραιά και προσδοκούμε γύρω από αυτό τον άξονα να αναπτύξουμε μία πολυδιάστατη οικονομική, εμπορική και πολιτιστική συνεργασία» τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στους Έλληνες επιχειρηματίες που συνοδεύουν την κυβερνητική αποστολή στο Πεκίνο.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε: «Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία και επενδύουμε σε σημαντικές προσδοκίες σε αυτό το ταξίδι, ένα ταξίδι για το οποίο έχουμε δουλέψει αρκετά εντατικά, πολλούς μήνες, σε διαρκή συνεργασία και διαπραγμάτευση με την κινεζική πρεσβεία στην Ελλάδα, πολλές φορές όχι εύκολη, προσπαθώντας να ολοκληρώσουμε τον άξονα, τον κορμό της ελληνοκινεζικής συνεργασίας, που είναι το λιμάνι του Πειραιά, καθότι προσδοκούμε, γύρω απ' αυτό τον άξονα να αναπτύξουμε μια πολυδιάστατη, οικονομική, εμπορική, πολιτιστική συνεργασία, με μία χώρα που αποτελεί μία οικονομική υπερδύναμη, μια χώρα που τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει, ίσως, τον βασικό παράγοντα των εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο κ. Τσίπρας τόνισε εξάλλου, ότι η συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα είναι στρατηγικής σημασίας «διότι η Ελλάδα έχει εξαιρετικά σημαντικό πλεονέκτημα, το οποίο πρέπει να το αξιοποιήσουμε: τη γεωγραφική της θέση» και αυτήν τη στιγμή, είπε, «ίσως είναι από τα ελάχιστα στρατηγικά μας πλεονεκτήματα που πρέπει να αναπτύξουμε, να αξιοποιήσουμε». «Και δεν θα αναφερθώ βεβαίως μονάχα στη δυνατότητα που έχουμε μετατρέποντας τη χώρα σε ενεργειακό κόμβο ή αξιοποιώντας το φυσικό περιβάλλον, τον τουρισμό και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά αναφέρομαι ιδιαίτερα στον γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας».

Ο Αλ. Τσίπρας, αναφερόμενος στα κινεζικά σχέδια επισήμανε ότι «στρατηγικός στόχος της Κίνας το επόμενο διάστημα, είναι αυτό που ονομάζουν "Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος", σε συνέχεια της στρατηγικής ανάδειξης του δρόμου του μεταξιού. Και η εξαιρετική σύμπτωση είναι πως σε ό,τι αφορά το "one road", δηλαδή τη θαλάσσια διασύνδεση της Κίνας με τον δυτικό κόσμο, η Ελλάδα είναι πρώτος ευρωπαϊκός σταθμός, όμως και σε ό,τι αφορά τη ζώνη τη σιδηροδρομική και την οδική, πάλι η Ελλάδα είναι ο πρώτος σημαντικός δρόμος στην Ευρώπη, άρα η στρατηγική της Κίνας να αναπτύξει την οικονομική συνεργασία και τη διασύνδεσή της εμπορική και οικονομική με τον δυτικό κόσμο και με την Ευρώπη περνάει μέσα από την Ελλάδα. Η Ελλάδα, λοιπόν μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικά σημαντικό κόμβο διαμετακομιστικό, έναν πυλώνα που θα γεφυρώνει τον δυτικό κόσμο και την Ευρώπη, με την Κίνα, μια παγκόσμια υπερδύναμη. Αυτό περνάει βεβαίως μέσα από το λιμάνι του Πειραιά, αλλά δεν πρέπει να σταματήσει εκεί».

Ο πρωθυπουργός είπε ότι η ψυχή αυτής της συνεργασίας πρέπει να είναι το γεγονός πως δύο χώρες και δύο πολιτισμοί, ο ελληνικός και ο κινεζικός έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό» ανέφερε «και πρέπει να το αξιοποιήσουμε».

«Θα έλεγα» τόνισε «ότι ανοίγονται δυνατότητες που πρέπει να δούμε πώς θα τις αξιοποιήσουμε» και στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι «η επόμενη μέρα της συνεργασίας στον Πειραιά ανοίγει τη συζήτηση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου προς τη δυτική Ευρώπη, αλλά και μια σειρά από άλλες συνεργασίες».

Άδικη η κριτική για την υπόθεση της COSCO

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική και οι σχέσεις μας με την Κίνα δεν πρέπει να περιοριστούν σε έναν επικοινωνιακό ρόλο, αλλά να έχουν συνέχεια, τόνισαν κυβερνητικές πηγές στο Πεκίνο, μιλώντας με Έλληνες δημοσιογράφους που συνοδεύουν τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στην επίσκεψή του.

«Είμαστε μια χώρα του Δυτικού κόσμου που μετέχει στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ, που έχει τις ρίζες της στη Δύση αλλά που απλώνει τα κλαδιά της στην Ανατολή, στον Βορρά και στον Νότο» τόνισαν οι ίδιες πηγές σημειώνοντας τα ανοίγματα της χώρας και προς τη Ρωσία, την Αίγυπτο, το Ισραήλ αλλά και προς το Ιράν και την Κίνα.

Αναφορικά με τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της COSCO, οι ίδιες πηγές χαρακτήρισαν «άδικη» την κριτική της αντιπολίτευσης κατά του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδ. Δρίτσα. «Το θέμα πήρε μεγάλη διάσταση χωρίς να υπάρχει λόγος» σημείωσαν, κάνοντας λόγο για «υπερβολική αντίδραση» από το ελληνικό τμήμα της COSCΟ. Οι κυβερνητικές πηγές σημείωσαν μάλιστα με έμφαση ότι η υπόθεση δεν τέθηκε από κανέναν κυβερνητικό αξιωματούχο στο Πεκίνο.

Σχετικά θέματα:

Τσίπρας: Η συμφωνία με την COSCO είναι αμοιβαία επωφελής

Τσίπρας «Ένα σημαντικό ταξίδι για την αναβάθμιση των σχέσεων Ελλάδας-Κίνας»

Το μήνυμα των επιχειρηματιών από την Κίνα: "Ψηφίζουμε Ελλάδα"

Τσίπρας: "Στρατηγική επιλογή, η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας"