Η «μαύρη Βίβλος» του Γιάννη Σγουρού είναι τα «μαύρα μεσάνυχτα» που έχει για την περιφέρεια

Η «μαύρη Βίβλος» του Γιάννη Σγουρού είναι τα «μαύρα μεσάνυχτα» που έχει για την περιφέρεια
Ενημερώθηκε: 21/10/17 - 10:37

«Ξετινάζουν» τον Γιάννη Σγουρό που έδωσε στη δημοσιότητα την «Μαύρη Βίβλο» οι συνεργάτες της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου. Για διαστρέβλωση της πραγματικότητας και συνειδητά ψεύδη κατηγορούν τον πρώην περιφερειάρχη και καταρρίπτουν ένα προς ένα τα επιχειρήματα που έθεσε στη «Μαύρη Βίβλο» του, σημειώνοντας πως είτε έχει μαύρα μεσάνυχτα είτε η προπαγάνδα του είναι μαύρη. 

Παράλληλα υπενθύμισαν στον πρώην περιφερειάρχη πως δεν ήταν η Ρένα Δούρου που έτρωγε τσιπούρες με τον Φούχτελ, αλλά ο ίδιος ο Γ. Σγουρός. Κάθε επιχείρημα που προσπάθησε να εκθέσει ο Γ. Σγουρός οι συνεργάτες της Ρ. Δούρου το αντέκρουσαν με στοιχεία και δεδομένα, στριμώχνοντας όπως ήταν φυσικό το πρώην περιφερειάρχη.

Στην αναφορά του Γ. Σγουρού για μείωση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ, η απάντηση ήταν εκκωφαντική. «Το ΠΕΠ Αττικής 07-13 έκλεισε χωρίς καμία απώλεια πόρων, με απορρόφηση 111,4%» και πως «το ΠΕΠ Αττικής 2014 – 2020 σύμφωνα με στοιχεία του Αυγούστου 2017, εμφανίζει απορρόφηση άνω του 12% (όταν την ίδια χρονική περίοδο το ΠΕΠ Αττικής 07 – 13, εμφάνιζε ρυθμούς απορρόφησης κάτω του 5%)».

Στην μομφή περί κατακόρυφης μείωσης απορρόφησης ίδιων πόρων, από το στρατόπεδο της Ρένας Δούρου περνούν στην αντεπίθεση: «Ο τέως Περιφερειάρχης «ξεχνά» ότι παρέδωσε ένα αναιμικό Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων. Απόδειξη ότι επί των ημερών της νέας Διοίκησης εντάχθηκαν άνω των 750 έργων στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής που μπήκαν σε τροχιά ωρίμανσης και υλοποίησης. Το δε 2017 ο ρυθμός υλοποίησης είναι κατά 30% μεγαλύτερος της αντίστοιχης περιόδου του τέως Περιφερειάρχη» σημειώνουν.

Όσον αφορά την υπερδέσμευση πόρων για την οποία ο Γ. Σγουρός διατυπώνει την άποψη ότι ο λογαριασμός θα πάει στους επόμενους, τονίζουν ότι «οι πόροι της Περιφέρειας Αττικής είναι επαρκείς σε βάθος πενταετίας, που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση του προγράμματος. Διότι η Περιφέρεια Αττικής παράγει κάθε χρόνο 40 εκατομμύρια καθαρό αποτέλεσμα – παράλληλα μέρος του προγράμματος ύψους περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ» ενώ για την ουσία της υπόθεσης υποστηρίζουν πως «το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων επιτελεί κοινωνικό έργο, αντιμετωπίζοντας χρόνια προβλήματα των πολιτών της Αττικής. Τα 2 δις στοχεύουν να καλύψουν ανάγκες των πολιτών και της κοινωνίας. Ηθελημένα «ξεχνά» ότι για την υλοποίηση ενός έργου απαιτείται πρώτα η ωρίμανση (μελέτες, αδειοδοτήσεις κλπ). Και προγραμματισμός».

Όσον αναφορά στις μομφές του Γ. Σγούρου για κομματοκρατία, οι συνεργάτες της Ρ. Δούρου απάντησαν στον πρώην περιφερειάρχη πως «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί». Παράλληλα καλούν τον κ. Σγουρό να απαντήσει για την στάση που κράτησε μετά τις εκλογές όταν και σε μια απαράδεκτη κίνηση δεν προχώρησε στην ενημέρωση της νεοεκλεγείσας Περιφερειάρχη για τα ζητήματα και τις εκκρεμότητες της Περιφέρειας. Όχι μόνο αυτό, αλλά ο πρώην περιφερειάρχης ουσιαστικά «δεν παρέδωσε» ποτέ με την νέα διοίκηση της Περιφέρειας να βρίσκεται σε άδεια γραφεία.

Το ραντεβού του Γ. Σγουρού τον Δεκέμβριο του 2012 με τον Υφυπουργό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης της Γερμανίας, Χανς Γιόακιμ Φούχτελ με την συνοδεία δυο μεγαλοπρεπών τσιπούρων, υπενθύμισαν επίσης στον πρώην περιφερειάρχη που προσπάθησε να αφήσει «καρφιά» για μνημονιακή στροφή.

«Η Ρένα Δούρου ουδέποτε αποδέχθηκε την πρόσκληση που της απέστειλε ουδέποτε τον δέχθηκε στο γραφείο της, ουδέποτε αποδέχθηκε την πολιτική που θέλει την Τοπική Αυτοδιοίκηση ιμάντα της κεντρικής εξουσίας. Και φυσικά ουδέποτε έφαγε μαζί του… τσιπούρες (). Με τις συγκεκριμένες προτάσεις της, για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και τη Μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δίνει απτά δείγματα γραφής για το πώς αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» απαντά.

Το πολύκροτο θέμα των σκουπιδιών και την διαχείριση τους δεν ξέφυγε από την προσπάθεια του Γ.Σγουρού να το εντάξει και αυτό στην Μαύρη Βίβλο, μόνο για να λάβει τελικά την απάντηση.  Η Ρ. Δούρου επικαλείται ανεπάρκεια και ολιγωρία της προηγούμενης διοίκησης εξηγώντας: «η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής άλλαξε το νομικό πλαίσιο, όπως θα όφειλε να είχε κάνει και δεν έκανε (σύμφωνα με το άρθρο 35 του Ν.4042/2012, όπως ισχύει), η προηγούμενη Διοίκηση. Πλέον η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει νέο Σχεδιασμό διαχείρισης αποβλήτων εναρμονισμένο με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία (οδηγία πλαίσιο 2008/98/ΕΕ και εθνικός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων – ΚΥΑ Οικ. 51373/4684/2015 – ΦΕΚ 2706/Β/15-12-2015). Η ακύρωση των σχεδιασμών των φαραωνικών εγκαταστάσεων, του τέως Περιφερειάρχη, ήταν μονόδρομος καθώς στηρίζονταν σε λογικές εγγυημένων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Πρόκειται για λογικές που θα απέκλειαν την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Με την έγκριση του ΠΕΣΔΑ, η σημερινή Διοίκηση εκπλήρωσε τη σχετική εκ των προτέρων αιρεσιμότητα όπως αναγνωρίστηκε από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα. Συγκεκριμένα αναγνωρίστηκε η εκπλήρωση της θεματικής εκ των προτέρων αιρεσιμότητας 6.2 «Προώθηση οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμων επενδύσεων στον τομέα αποβλήτων». Πλέον, σε συνεργασία με τους δήμους, προχωρά η νέα, οικονομικά και οικολογικά δίκαιη και βιώσιμη πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων, βάζοντας τις βάσεις για να μπει τέλος στο μοντέλο του μοναδικού χώρου διάθεσης (ΧΥΤΑ Φυλής) και διασφαλίζοντας την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος. Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική απέχει έτη φωτός από εκείνη του τέως». Δεν απαντά παρόλα αυτά στην μομφή για την μείωση των ποσοστών ανακύκλωσης

Όπως περιγράφει και η εφημερίδα «Άποψη» Στην κόντρα του πρώην με την νυν μπήκε μέχρι και η πρόεδρος της ΔΗΣΥ Φώφη Γεννηματά και αυτό με αφορμή τις κατηγορίες πως η περιφέρεια είναι απούσα σε έκτακτες ανάγκες. Στις καταστροφικές φωτιές του καλοκαιριού θυμίζεται πως η Ρένα Δούρου είχε εμφανιστεί και στο μέτωπο με αιχμές μάλιστα κατά της κυβέρνησης. Απαντώντας στον Γ. Σγουρό σημειώνει: «Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής έδωσαν από την πρώτη στιγμή το παρών, όπου χρειάστηκε, συνδράμοντας την Πυροσβεστική, ενίοτε και υπερβαίνοντας το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, κηρύσσοντας, όπου απαιτήθηκε, τους Δήμους (π.χ. Κυθήρων) σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Το ίδιο έπραξαν με συνέπεια και στην περίπτωση της ρύπανσης του Σαρωνικού. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και περιττές δηλώσεις, διασφάλισαν την αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων. Η Περιφερειάρχης συντόνιζε όλες τις ενέργειες, δεν βρισκόταν σε διακοπές στη Σκύρο όπως η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με την οποία ταυτίζεται πλήρως για μικροκομματικούς λόγους, ο κατά δήλωσή του ‘’ανεξάρτητος’’ αυτοδιοικητικός».

Το κτίριο του Λάκη Γαβαλά στη Κάτζα βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο της κόντρας της Ρένας Δούρου με τον πρώην περιφερειάρχη Γ. Σγουρό. Το κτίριο που ήθελε να αγοράσει ο Γ. Σγουρός και είχε προκαλέσει αντιδράσεις τότε καθώς όπως σημειώνουν οι συνεργάτες της Περιφερειάρχη:  «Είναι το λιγότερο προκλητικό εκείνος που δέσμευσε τη νέα Διοίκηση με την παράταση του συμβολαίου του κτιρίου της Συγγρού 80, το καλοκαίρι του 2014, όταν ήδη δηλαδή είχε εκλεγεί η νέα διοίκηση, να μιλάει για… real estate. Είναι επίσης προκλητικό να μιλάει εκείνος που επί των ημερών του το κόστος των ενοικίων έφθασε τα 10 εκατομμύρια τον χρόνο! Το θέμα, που συνειδητά αποκρύπτει ο τέως Περιφερειάρχης, είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών και το κόστος των ενοικίων. Ο ίδιος καταγγέλλει μια καθόλα νόμιμη διαδικασία, όταν ήταν εκείνος που επιδίωξε την αγορά κτιρίου ιδιοκτησίας Γαβαλά στην Κάντζα, χωρίς διαγωνισμό! Τα δεδομένα σήμερα έχουν ως εξής: η Περιφέρεια Αττικής πληρώνει 8 εκατομμύρια τον χρόνο σε ενοίκια – ποσό τεράστιο και μάλιστα σε περίοδο κρίσης. Οι πολίτες πληρώνουν ακριβά την έλλειψη πολιτικής αγοράς κτιρίων αντί ενοικίασης, την περίοδο ακριβώς που ο τέως Περιφερειάρχης ήταν Νομάρχης (2002 – 2010). Σε ό,τι αφορά το νέο κτίριο που θα στεγάσει τις επιτελικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, τηρούνται πλήρως όλες οι διαδικασίες που επιβάλλει η νομιμότητα ενώ μάλιστα προβλέπεται και εκτίμηση του τιμήματος της αγοράς του κτιρίου από Ορκωτό Εκτιμητή από το Μητρώο των Πιστοποιημένων Ορκωτών Εκτιμητών του υπουργείου Οικονομικών.

Το νέο κτίριο πληροί σειρά προϋποθέσεων για άριστες εργασιακές συνθήκες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων – δηλαδή εξασφάλιση σύγχρονων υποδομών, (όπως Ίντερνετ νέας γενιάς), κατάλληλων εργονομικών χώρων εργασίας, λειτουργίας βρεφονηπιακού σταθμού, κυλικείου, κ.α.. Του δε ανοικτού διαγωνισμού είχε προηγηθεί ενδελεχής έρευνα (με σχετική αλληλογραφία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς) για αγορά δημοσίου κτιρίου, η οποία κατέληξε στη διαπίστωση ότι το ευρύτερο δημόσιο δεν διαθέτει κτίριο κατάλληλο για τη στέγαση των επιτελικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής.

Σε ό,τι αφορά τα περί πώλησης σε τιμή άνω της αντικειμενικής αξίας, είναι γνωστό στους πάντες ότι στη Δυτική Αθήνα οι αντικειμενικές αξίες είναι πολύ χαμηλότερες από τις εμπορικές. Μια απλή έρευνα αγοράς, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τα υπόλοιπα είναι μόνο για τη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων».

Οι άποροι ήταν ακόμη ένα σημείο τριβής και σύγκρουσης μεταξύ της Ρ. Δούρου και του Γ. Σγουρού που φάνηκε για ακόμη μια φορά αδιάβαστος καθώς ο πρώην περιφερειάρχης επικαλέστηκε μη επικαιροποιημένα στοιχεία.

«Η αλήθεια είναι ότι: α) Το 2016 οι τέσσερις Κοινωνικές Συμπράξεις της Περιφέρειας Αττικής προέβησαν εγκαίρως και επιτυχώς σε διανομές τροφίμων στους δικαιούχους με πρώτη διανομή στις 4/3/2016 (από την Κοινωνική Σύμπραξη Κεντρικού Τομέα Αθηνών κωδ. 40) και τελευταία στις 25/4/2017 (από την Κοινωνική Σύμπραξη Πειραιώς και Νήσων κωδ. 42). β) Για το έτος 2017 και ειδικότερα από την 01/06/2017, σύμφωνα με απόφαση του αρμόδιου Υπουργείου, δικαιούχοι του προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους ΤΕΒΑ καθίστανται αυτοδίκαια οι εκάστοτε δικαιούχοι ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), εφόσον δηλώσουν ανάλογη επιθυμία. Οι ήδη ισχύουσες λίστες με ωφελούμενους (ΤΕΒΑ/FEAD), καταργήθηκαν. Οι ωφελούμενοι ενημερώνονται από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ) και επιλέγουν τον εταίρο που θα εξυπηρετούνται. Το δικαίωμα παροχών ΤΕΒΑ ισχύει από την πρώτη μέρα του μεθεπόμενου μήνα από αυτόν που εγκρίθηκε το ΚΕΑ.

Από τον μέχρι σήμερα απολογισμό εφαρμογής του προγράμματος, διαφαίνεται ότι η ρύθμιση του ΚΕΑ θα υπερκαλύψει τον αρχικό αριθμό δικαιούχων του προγράμματος. Τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο τέως Περιφερειάρχης (στην ανακοίνωσή του στις 22/9/2017) στηρίζονται σε στοιχεία της 31/5/2017, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Από τα πλέον πρόσφατα σχετικά διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι στην Κοινωνική Σύμπραξη της Π.Ε. Νοτίου Τομέα (κωδ. 41), όχι μόνο δεν υπάρχει μείωση των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά από την εφαρμογή του ΚΕΑ, αλλά υπερκάλυψη του αριθμού των δικαιούχων κατά 8% (πριν το ΚΕΑ οι δικαιούχοι ΤΕΒΑ ήταν 4.163, ενώ μετά το ΚΕΑ και μέχρι σήμερα, είναι 4.531). Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Κοινωνικής Σύμπραξης Π.Ε. Πειραιώς & Νήσων (υπερκάλυψη δικαιούχων κατά 1%).

Σύμφωνα δε με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, και στις υπόλοιπες Κοινωνικές Συμπράξεις διαφαίνεται έντονα μία ανοδική τάση στον αριθμό των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά την εφαρμογή του ΚΕΑ. Όποιος βιάζεται να λασπολογήσει, σκοντάφτει».