Ο στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας διάδρομος υποδομών που θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση στη ρωσική ενεργειακή διαδρομή και θα παρακάμπτει τους Χούθι
H Ουάσιγκτον επιστρέφει δυναμικά στην Ανατολική Μεσόγειο με αιχμή του δόρατος την… ενεργειακή διπλωματία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Χριστίνας Μαύρου στο κανάλι Omega.
Ο Αμερικανός ΥΠΕΣ αναφέρθηκε στην προοπτική του «North–South Corridor» και της πρωτοβουλίας «3+1» (Ελλάδα–Κύπρος–Ισραήλ–ΗΠΑ), υπογραμμίζοντας ότι οι νέες ενεργειακές υποδομές της Αν. Μεσογείου μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την απεξάρτηση της Ανατολικής Ευρώπης από τη ρωσική ενέργεια.
Η ενεργοποίηση του διαδρόμου IMEC (India–Middle East–Europe Corridor) δημιουργεί έναν νέο άξονα ενέργειας και εμπορίου που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη. Ελλάδα και Κύπρος, μπορούν να αποτελέσουν την ευρωπαϊκή πύλη του νέου διαδρόμου, ενισχύοντας τη στρατηγική τους θέση και προσελκύοντας μεγάλες επενδύσεις.