Ο Πατριάρχης Μόσχας απροκάλυπτα υποστηρίζει ότι οι Ρώσοι είναι κληρονόμοι του Βυζαντίου

 
Ο Πατριάρχης Μόσχας απροκάλυπτα υποστηρίζει ότι οι Ρώσοι είναι κληρονόμοι του Βυζαντίου

Ενημερώθηκε: 26/05/21 - 00:42

Μια στο καρφί και μια στο πέταλο είναι το Πατριαρχείο Μόσχας σε ο,τι αφορά την Τρίτη Ρώμη και το Βυζάντιο.

Μπορεί προ ολίγων ημερών το Νο2 του Πατριαρχείου Μόσχας, ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων να είπε πως περί Τρίτης Ρώμης ήταν σχέδιο της CIA ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών τους Κύριλλο και Μεθόδιο την ημέρα της μνήμης αυτών, υποστήριξε ούτε λίγο ούτε πολύ πως οι Ρώσοι είναι κληρονόμοι του Βυζαντίου.

«Προσευχόμαστε, και νοιάζομαστε ιδιαίτερα για όλη την ιστορική περιοχή των Ρως, η οποία έγινε ο κληρονόμος του Βυζαντίου και όχι μόνο διατήρησε την κληρονομιά των Αγίων Κύριλλου και Μεθόδιου, των ισαποστόλων, αλλά και αύξησε αυτήν την κληρονομιά, έχοντας περάσει αιματηρές διώξεις, επιθέσεις ξένων φυλών και εσωτερικές διαμάχες », δήλωσε .

“Ο μεγαλύτερος αδελφός, ο Μεθόδιος, αργότερα έγινε επίσκοπος, και ο νεότερος, ο Κύριλλος, ήταν προικισμένος και κατείχε υψηλό αξίωμα στο δικαστήριο του βυζαντινού αυτοκράτορα”, είπε. "Κλήθηκαν να φέρουν το φως της χριστιανικής αλήθειας προς τα βόρεια, ώστε οι σλαβικοί λαοί να μπορούν να στραφούν στον Χριστό", ανέφερε τονίζοντας πως "θα ήμασταν απολύτως διαφορετικοί αν δεν ήταν η Ορθόδοξη πίστη, η οποία ήρθε στη ζωή των σλαβικών λαών, μέσω των Αγίων Κύριλλου και Μεθόδιου, των ισαποστόλων", είπε ο Πατριάρχης.

Την ίδια στιγμή στην τηλεοπτική εκπομπή «Εκκλησία και κόσμος» ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων (ΤΕΕΣ) του Πατριαρχείου Μόσχας μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας περιέγραψε τη λειτουργία αυτού του συνοδικού ιδρύματος, το οποίο συμπληρώνει εφέτος 75 χρόνια.

Αφού επικεντρώθηκε στην ιστορία του ΤΕΕΣ, επεσήμανε ότι το Τμήμα ιδρύθηκε το 1946 «όταν η Εκκλησία μόλις συνερχόταν από τους εξαιρετικά απηνείς διωγμούς δύο δεκαετιών και τον πόλεμο, όταν όλη η χώρα μας εγειρόταν ξανά μέσα από τις στάχτες μετά από τέσσερα χρόνια του πολέμου». Σκοπός της δημιουργίας αυτού του συνοδικού θεσμού ήταν η σύναψη επαφών με άλλες χριστιανικές ομολογίες, με άλλες θρησκείες, καθώς και με συμπατριώτες μας, οι οποίοι βρέθηκαν στην εξορία.